(live) Visuals - zakelijke tekeningen
Van een zakelijke tekening als aanvulling op een document, praatje of project, kijkt tegenwoordig niemand meer op. Sterker nog, Het is bijna raar als het er géén onderdeel van uitmaakt. De meerwaarde van een visuele weergave heeft zich ondertussen ruimschoots bewezen. Het geeft mensen een beeld bij een verhaal en maakt informatie toegankelijker en makkelijker te begrijpen & herinneren. En in een tijd als deze, waar informatie steeds complexer en omvangrijker wordt, wil je het mensen vooral makkelijk maken.
Projecten
















Toepassing
Een visual komt in vele vormen. Het is maar net voor welk doel je het wil inzetten.
Zo maakte ik (onder andere) visuals voor een enorme tijdlijn aan de muur, vele roadmaps, visieposters, cursusmateriaal, strategiemetaforen, visuals voor presentaties en pitches, praatplaten, oplegbladen bij projecten, stappenplannen, uitleg bij regelgeving, templates voor trainingen, visuele samenvattingen van bijeenkomsten, boekillustraties en explainer video’s.
Natuurlijk, je zou ook gewoon de iconen-bibliotheek open kunnen trekken en stock-plaatjes bij je verhaal verzamelen. Maar hoe effectief is dat? Je wil dat de beelden je verhaal versterken en jouw verhaal, jouw informatie, is uniek.
Het mooie van custom visuals is, dat ze versterken wat jij te melden hebt. En dat zorgt voor impact. Heldere informatie + helder beeld zorgt voor een complete ervaring die bijblijft.
Hoe het in zijn werk gaat
Eerst maken we kennis en praten we over een stukje achtergrond over je verzoek. De aanleiding, voor wie het is bedoeld, wat er gaat gebeuren en hoe je het graag zou zien. Is je inhoud zo goed als klaar, heb je er hulp bij nodig of moeten we bijvoorbeeld een sessie organiseren om de boel helder te krijgen? En hoeveel haast heeft het?
We zorgen dat duidelijke verwachtingen en een helder doel voor ogen hebben. Daarna begin ik met vragen stellen en zal je mij heel vaak 'waarom' horen zeggen. Zo vorm ik een beeld van de situatie in mijn hoofd.
Het creatieve proces kun je daarna geheel aan mij overlaten. De dingen vallen op hun plek en alles wordt een logisch geheel. Want dat is wat je wil: verbinding. Dat informatie logisch, duidelijk en toegankelijk is. Dat mensen zelf niet hoeven te puzzelen, maar het hapklaar geserveerd krijgen.
Prijsindicatie visual
Klein0-5 elementen€
750
|
Doorlooptijd 1-2 weken |
Middel6-20 elementen€
1500
|
Doorlooptijd 1-2 weken |
Groot20-45 elementen€
2500
|
Doorlooptijd 2-3 weken |
-
Digitaal getekend in hoge resolutie, oplevering in plat PDF- en JPG-formaat.
-
Inclusief revisie na feedback.
-
Indicatie is ex. btw.
-
Duidelijke projectplanning, je weet precies wanneer je iets kan verwachten en wanneer er iets van jou verwacht wordt.
-
Custom beelden, geen stock- of librarymateriaal dus een uniek resultaat met een creatieve insteek.
-
Persoonlijke aandacht, van intake tot oplevering.

FAQ
Studiowerk, zoals whiteboard animaties, praatplaten, posters en roadmaps, is allemaal digitaal. Live visuele samenvattingen kunnen zowel digitaal als op papier, mits de locatie daarvoor geschikt is. De papieren tekening wordt uiteraard ook achteraf gedigitaliseerd.
Ja, maar op beperkte schaal. Het maken van een visueel verslag (ook wel graphic recording of beeldverslag genoemd), is een zeer intensieve bezigheid, daarom kan ik niet altijd ja zeggen. Als ik nee moet zeggen, heb ik wel een mooi lijstje met ervaren collega’s liggen zodat je goed terecht komt. Zorg in ieder geval dat je er vroeg bij bent met je aanvraag, minstens een maand of liefst langer van tevoren.
Dat verschilt per project en per situatie. Wat voor mij vaak prettig werkt, is dat je de creative brief alvast ingevuld hebt, vóór de intake. Op basis daarvan kan ik vaak al goed inschatten welke vragen ik je nog moet stellen om een compleet beeld te vormen van het project.
Voor bijvoorbeeld een praatplaat of roadmap, is het voor mij belangrijk om een zo goed mogelijk beeld te krijgen.
Voor een live visuele samenvatting, moet ik juist niet teveel weten zodat ik me niet laat beïnvloeden. Het gaat tenslotte om het moment op die dag. Het is geen getekende Powerpoint-presentatie. Het gaat mij dan met name om waarom de mensen bij elkaar komen en wat het doel van de dag is. Zo kan ik gericht luisteren en de juiste keuzes maken.
Klanten








































































































